Vizita experților din Lituania la Serviciul 112: Digitalizarea și eficientizarea gestionării apelurilor de urgență

Vizita experților din Lituania la Serviciul 112: Digitalizarea și eficientizarea gestionării apelurilor de urgență

Pe 11 septembrie 2025, Serviciul 112 a găzduit o echipă de experți din Lituania, formată din:
Tadas Maroščikas – Director adjunct al Centrului de intervenție în situații de urgență, Vilnius,
Mindaugas Puskunigis – Adjunct al șefului Poliției Județene Vilnius.
 
Aceștia au fost însoțiți de reprezentanți ai Inspectoratului General al Poliției din Republica Moldova, alături de care au discutat despre cele mai bune practici în gestionarea apelurilor de urgență și despre digitalizarea procesului de intervenție.

Vizita s-a concentrat pe analiza detaliată a fluxului de informații de la primirea unui apel de urgență până la transmiterea acestuia către instituțiile de intervenție, subliniind importanța modernizării și digitalizării acestui proces.
Experiența echipei din Lituania, recunoscută pentru implementarea de soluții digitale avansate în domeniul coordonării resurselor și optimizării fluxurilor de date, este esențială pentru identificarea unor noi metode tehnologice care pot accelera comunicarea și pot asigura o reacție rapidă și coordonată în situații de urgență.
De asemenea, au fost discutate soluții pentru optimizarea managementului resurselor umane din prima linie (echipele de reacționare, dispecerii și alți actori relevanți), pentru o reacție mai rapidă și coordonată.

Această activitate face parte din cadrul Proiectului EU4LEM – “European Union for Law Enforcement in Moldova”, implementat de CIVIPOL (Franța) și CPMA (Lituania), finanțat de Uniunea Europeană. Proiectul vizează sprijinirea procesului de aliniere la standardele UE în domeniul gestionării apelurilor de urgență și consolidarea capacităților naționale în lupta împotriva criminalității organizate.