Atunci când apelaţi 112, trebuie să țineți cont de următoarele momente importante:
– Să fiți cât mai concreți, oferind detaliile principale, astfel încât operatorii să aprecieze rapid de ce echipe de intervenție este nevoie în situația respectivă; De exemplu, în cazul unui accident rutier, specificaţi locul unde s-a produs accidentul, numărul total al persoanelor implicate în accident, dacă persoanele sunt blocate în autovehicul, dacă sunt conştiente sau inconştiente.
În timp ce apelantul comunică urgența, operatorul 112 realizează următoarele operații:
1.Recepționarea apelurilor de urgenţă la numărul unic de urgență 112.
2.Interogarea primară a apelantului privind circumstanțele producerii situațiilor de
urgență.
3.Stabilirea circumstanţelor situaţiilor de urgenţă.
4.Identificarea necesităţilor de intervenție.
5.Asocierea la apel a datelor relevante din alte resurse și sisteme informaționale.
6.Determinarea categoriei situaţiilor de urgenţă.
7.Determinarea serviciilor specializate de urgență pentru intervenţie în soluţionarea situaţiilor de urgenţă.
8.Verificarea veridicităţii informaţiei recepţionate, în limita competenţei şi a resurselor disponibile.
9.Localizarea geografică a terminalului apelantului.
10.Transmiterea către dispeceratele serviciilor specializate de urgență a solicitărilor de urgență și a informaţiei procesate referitor la situaţiile de urgenţă.
Aceste acțiuni sunt realizate cu maximă precizie și atenție la fiecare indiciu într-un interval redus de timp, media de procesare a apelului de urgență nu depășește intervalul de 52 de secunde.