Serviciul 112 a efectuat o vizită de studiu și schimb de experienţă la Centrul Unic pentru Apeluri de Urgență 112 din județul Brașov, România
Serviciul Național Unic pentru Apelurile de Urgență a efectuat o vizită de studiu și schimb de experienţă la Centrul Unic pentru Apeluri de Urgență 112 din județul Brașov din cadrul Serviciului de Telecomunicații Speciale, România.
În vederea consolidării capacității operaționale și a capacității institutionale a Serviciului 112, programul vizitei a inclus bunele practice din domeniul reglementărilor operaționale generale de organizarea şi funcţionare a Direcției de preluare a apelurilor de Urgență din cadrul Serviciului de Telecomunicații Speciale din România.
În cadrul instruirilor au fost examinate segmentele în legătură cu modul de lucru al operatorilor 112 și al dispecerilor, modalitatea de procesare a unui caz de urgență, transmiterea informației de localizare a apelantului, informarea despre particularitățile transferului apelurilor de urgență către dispeceratele serviciilor specializate de urgență, colaborarea dintre serviciile specializate de urgență, informarea cu privire la obligațiunile dispecerului medical/poliție/pompieri.
Serviciul Național Unic pentru Apelurile de Urgență 112 din Republica Moldova și Serviciul de Telecomunicații Speciale din România au o colaborare foarte bună și îndelungată în spate. În acest sens, suntem recunoscători pentru susținerea oferită și pentru interesul în dezvoltarea de activități suport pentru asigurarea calității operării serviciului de urgență.
Menționăm că, programul face parte din activitățile suport pentru asigurarea managementului calității Serviciului 112 în cadrul misiunii de cooperare internațională pentru dezvoltare și asistență umanitară realizată cu suportul Agenției de Cooperare Internațională pentru Dezvoltare România (RoAid)
.