De ziua europeană a numărului de urgență 112, Serviciul 112 transmite un mesaj de recunoștință serviciilor de urgență
La data de 11 februarie, în Europa este marcată anual ziua numărului unic de urgenţă 112, dată instituită în anul 2009 şi dedicată creşterii gradului de conştientizare la nivel comunitar a importanţei numărului unic de urgență 112 destinat cetăţenilor.
Cu acest prilej, Serviciul Național Unic pentru Apelurile de Urgență 112 se alătură campaniei online pe rețele de socializare #thankyouchain lansate de Asociaţia Europeană a Numărului de Urgenţă (EENA), cu prilejul zilei numărului unic de urgență 112, care își propune să onoreze serviciile specializate de urgență, operatorii 112 și dispecerii din cadrul serviciilor specializate de urgență. Eficienți, competenți, implicați plenar, oamenii serviciilor de urgență, zi de zi sunt alături de persoanele aflate în situații de urgență care ameninţă viaţa, sănătatea și proprietatea.
Ne exprimăm recunoștința tuturor celor care stau în spatele acestui număr, pentru munca depusă și pentru viețile salvate.
Vă mulțumim pentru eforturile deosebite pentru buna desfășurare a activității în sistemul de urgență și profesionalismul în misiunea dificilă de a asigura asistență fiecărui cetățean la nevoie!
Numărul european de urgență 112 a fost creat în 1991, iar din anul 2009 este singurul număr care poate fi folosit de pe orice telefon fix sau mobil pentru a beneficia, gratuit, de serviciile de urgență (ambulanță, poliție și pompieri).
Numărul unic de urgență 112 este gratuit și valabil în toate țările Uniunii Europene și este rezervat apelurilor ce necesită intervenția seriviciilor de urgență.
Pe teritoriul Republicii Moldova numărul unic #112 pentru apelurile de urgență funcționează non-stop și este activ din martie 2018.
Statistica realizată de Serviciul 112, arată că, în anul 2020, în Republica Moldova, la 112 au fost recepționate și procesate 2 592 509 de apeluri. Una dintre marile reușite reprezintă indicatorul privind timpul de răspuns. Conform datelor statistice, la numărul unic de urgență 112 sunt recepționate în primele 5 secunde – 72% din totalul apelurilor, în primele 10 secunde – 92% din apeluri, iar în 15 secunde – 96% din apeluri.
O altă componentă îmbunătățită reprezintă reducerea numărului de apeluri care nu au un caracter de urgență, în acest sens, în anul 2020, fiecare al doilea apel intrat în sistemul informațional automatizat al Serviciului 112 nu a fost o urgență, iar, comparativ cu anul 2019 fluxul de apeluri non-urgente s-a redus cu aproximativ 9%.
În 2020, numărul maxim de apeluri recepționate în intervalul de 24 de ore la numărul de urgență 112 este de 10 320, iar numărul minimal înregistrat este de 5 839 apeluri. Media zilnică de apeluri recepționate la 112 reprezintă aproximativ 7 100 de apeluri. Media privind numărul de apeluri preluate de un operator 112 pentru anul 2020 este de 32 406 apeluri, iar cota maximă privind numărul de apeluri preluate de operator 112 este
59 400 apeluri.
Menționăm că, Republica Moldova a fost premiată cu diplomă pentru implementarea tehnologiei pentru o localizare mobilă avansată (Advanced Mobile Location – AML), Serviciul 112 din Moldova fiind inclus în top 10 țări care au sisteme avansate de localizare a terminalului mobil. Iar această reușită ne apropie tot mai mult de angajamentul serviciilor de urgență, cel de a oferi cetățenilor servicii moderne și sigure pentru cetățeni la cele mai înalte standarde profesionale si de cea mai bună calitate.