Măsurile de optimizare a Serviciului 112 aduc beneficii pentru întreaga comunitate

Măsurile de optimizare a Serviciului 112 aduc beneficii pentru întreaga comunitate

     Măsurile de reorganizare a Serviciului 112 sporesc calitatea deservirii cetățenilor și eficiența în soluționarea cazurilor de urgență. Ajustarea structurii organizaționale ca urmare a modificărilor aprobate de Guvern în septembrie 2024 a contribuit la utilizarea optimă a resurselor și asigurarea răspunsului rapid la situațiile de pericol pentru oameni.

     Potrivit modificărilor, au fost reorganizate mai multe structuri și implementate noi mecanisme de management și dezvoltare a sistemului de urgență. În prezent, avem rezultate pozitive în domeniile de gestionare eficientă a resurselor, coordonare a activităților echipei, formare și instruire a personalului, implementare a strategiilor operaționale, minimizare a riscurilor, asigurând adaptarea instituției la cerințele și tehnologiile noi.

     Totodată, instituția a ajustat indicatorul de performanță privind timpul de procesare și alertarea a serviciilor de urgență la bunele practici și setarea la un indicator mai relevant.

     Astfel, pentru 90% din toate apelurile de urgență, timpul de procesare și alertare a serviciilor de urgență va fi mai mic de 100 secunde (Hotărârea Guvernului nr. 647/2018).