Asistența de urgență pentru cetățeni va fi îmbunătățită
Instituția Publică ”Serviciul național unic pentru apelurile de urgență 112” și dezvoltatorul aplicației mobile gardy.md, Gardy S.R.L. vor creea un canal suplimentar între cetățeni și Serviciul 112 pentru recepționarea directă a cererilor de urgență prin intermediul aplicației mobile gardy.me.
În urma semnării acordului, instituțiile au demarat activitatea de dezvoltare și implementare a sistemului aplicației mobile.
Sistemul de comunicare stabilit între gardy.me și Serviciul 112 va permite cetățenilor aflați într-o situație de pericol, fără a efectua apelul telefonic la numărul de urgență 112, să transmită apelul de ajutor cu un singur clic, transmițând informații importante cum ar fi numele, prenumele, numărul de telefon și locația apelantului.
Ce plus valoare va aduce această tehnologie pentru recepționarea directă a cererilor de urgență la numărul unic de urgență 112 prin intermediul aplicației gardy.me?
Prin intermediul acestui canal semnificativ nivelul de siguranță și protecție a populației va crește prin reducerea timpului de reacție a echipajelor de intervenție Ambulanță, Poliție, Pompieri.
În ultimii patru ani, tehnologia a fost testată cu succes în peste 1000 de apeluri reale în coloborare cu companiile private și
a demonstrat eficiență în gestionarea solicitărilor de la populație.
Informăm că, Serviciul național unic pentru apelurile de urgență 112 și-a propus, conform modificărilor aprobate de Guvern în septembrie 2024 și în baza obiectivelor de dezvoltare instituționale, să asigure dezvoltarea și modernizarea instituției publice de urgență, în mod prioritar, pe sporirea nivelului de siguranță în comunitate.