Statistica cu referire la apelurile înregistrate la numărul unic de urgență 112 în prima decadă a lunii aprilie

Statistica cu referire la apelurile înregistrate la numărul unic de urgență 112 în prima decadă a lunii aprilie

Statistica realizată de Serviciul național unic pentru pentru apelurile de urgență 112 în perioada 1-10 aprilie anul în curs arată că la numărul unic de urgenţă 112 au fost primite şi tratate peste 60 de mii apeluri cu o medie zilnică de 6 154 de apeluri.

Apelurile de urgenţă reale reprezintă 57 %, iar cele mai solicitate intervenții, conform indicatorului de eveniment sunt:

Hipertensiunea  arterială 4639 apeluri
Contra vieții și sănătății persoanei 3458 apeluri
Boală nediagnosticată 2863 apeluri
Dureri abdominale sau de spate 2761 apeluri
Copil  bolnav 2582 apeluri
În domeniul transporturilor 2039 apeluri
Dureri toracice 1760 apeluri
Căderi și alte accidente 984 apeluri
Patrimoniale 772 apeluri
Dispnee 700 apeluri

Din punct de vedere al localizării geografice, cele mai multe apeluri provin din:

Chişinău 8059 apeluri
Bălți  986  apeluri
Orhei  737  apeluri
Cahul  534  apeluri
Ungheni  525  apeluri

Cel mai frecvent locuitorii municipiului Chișinău raportează la 112 situații legate de cazurile de poliție, cum ar fi evenimentele în domeniul transporturilor(1399 apeluri): parcările neautorizate și blocarea accesului; contra vieții sănătății persoanei(1279 apeluri): conflict, persoane agresive, persoane agresate.

În această perioadă, conform clasificatorului de vârstă numărul de urgență 112 a fost apelat după cum urmează:

Persoane vârstnice 7985 apeluri
Adulți 5237 apeluri
Tineri 1973 apeluri
Minori 2445 apeluri

Reamintim că, numărul unic pentru apeluri de urgenţă 112 trebuie folosit, doar atunci când este necesară intervenţia serviciilor specializate de urgenţă, pentru asigurarea asistenţei imediate în situaţii în care există un risc asupra vieții, sunt amenințate sănătatea individului sau a populației, proprietatea privată până la cea publică, mediul, ordinea publică. Fiecare trebuie să cunoască implicațiile unui apel non-urgent și să sune numai în situațiile de urgență.