În noaptea dintre ani, operatorii Serviciului 112 au fost la datorie pentru a asigura recepționarea urgențelor de la cetățeni. Centrele de preluare a apelurilor de urgență au lucrat în regim de alertă în această noapte pentru siguranța tuturor celor care au sărbătorit acasă.
Astfel, în intervalul de ore 18.00, 31 decembrie 2020 – 08.00, 1 ianuarie 2021, la numărul unic de urgență 112 au fost recepționate și procesate un număr de 5087 de apeluri, cu aproximativ 25% mai mult comparativ cu zilele obișnuite. Cel mai mare flux de apeluri a fost înregistrat la miezul nopții, înregistrându-se aproximativ 500 de apeluri până la ora 01.00.
Cel mai des oamenii au apelat la 112 pentru a solicita ajutor medical. Cele mai solicitate intervenții medicale conform clasificatoarelor evenimentelor au fost hipertensiunea arterială, dureri abdominale sau de spate, afecțiunile repiratorii, pacient slăbit cu simptome neclare.
Nici serviciul specializat de urgență Poliție nu a avut o noapte deloc ușoară, centrele de preluare a apelurilor de urgență au recepționat mai multe urgențe, decât în zilele obișnuite privind intervenții de poliție, cum ar fi, infracțiuni contra vieții și sănătății persoanei – persoană agresivă, persoană bătută, persoană agresată, conflict între locatari, conflict în familie, gălăgie.
În ceea ce privește urgențele de pompieri, Serviciul 112 a înregistrat apeluri în legătură cu intervențiile la incendii și intervențiile de deblocare și acordare ajutor.Oamenii au sunat la numărul unic 112 și fără a avea o situație de urgență reală. Ce părere aveți despre cetățenii care ne apelau insistent pentru a chema un taxi, sau pentru faptul că a fost înjurat acum câteva zile în urmă, sau mai mult ca atât pentru a ne spune la mulți ani, cei din urmă aveau și chef de vorbă, fiind într-o dispoziție de sărbătoare?