Sistemul ECall ar putea fi implementat și în Republica Moldova
ECall – un sistem care este instalat în vehiculele din toate țările Uniunii Europene și care efectuează automat un apel gratuit către numărul de urgență 112, în cazul în care vehiculul este implicat într-un accident rutier grav – ar putea fi implementat și în Republica Moldova. Pe lângă alertare, sistemul va comunica în mod automat și locația exactă a incidentului prin GPS pentru ca echipajele de intervenție poată acționa în cel mai scurt timp. Subiectul a fost discutat în cadrul Comitetul coordonator interdepartamental pentru asigurarea interacțiunii dintre Serviciul național unic pentru apelurile 112 și Serviciile specializate de urgență, în cadrul ședinței prezidată de ministrul Economiei și Infrastructurii, Chiril Gaburici.
Trebuie să dezvoltăm și să dotăm Serviciul 112 cu tehnologii și sisteme complexe, pentru că asta va permite mai multă eficiență și mobilitate echipelor. Viața fiecărui cetățean este extrem de importantă. Vom depune eforturi ca să implementăm și în Republica Moldova sistemele care sunt utilizate în țările europene”, a declarat oficialul.
Potrivit agendei evenimentului, în ședință au fost abordate și alte subiecte cu referire la ajustarea indexului de caz utilizat de operatorii Serviciului 112 și de dispecerii serviciilor specializate de urgență, colocarea Serviciului 112 și a Serviciilor Specializate de Urgență și extinderea Sistemului Informațional Automatizat al Serviciului 112, prin dotarea cu terminale mobile a unităților de intervenție a serviciilor specializate de urgență. Extinderea Sistemului Informațional al Serviciului 112 are ca scop îmbunătățirea sistemului de comunicații electronice prin utilizarea de noi tehnologii, care ar permite gestionarea mai eficientă a cazurilor de urgență de către Serviciile Specializate de Urgență prin reducerea timpului de alertare a echipajului, eliminarea factorului uman în transmiterea datelor asociate cazului de urgență, evidența automată a etapelor de intervenție la cazul de urgență și reducerea timpului utilizat de un dispecer la gestionarea unui caz.
Referindu-se la raportul anual de activitate privind realizarea programului național de implementare a Serviciului național unic pentru apeluri de urgență 112, ministrul Chiril Gaburici a menționat că apreciază rezultatele înregistrate, și anume micșorarea timpului de răspuns la apelurile de urgență. De asemenea, utilizarea numerelor de urgență 901, 902 și 903 este în scădere, tot mai mulți cetățeni formează numărul 112.