Serviciul 112 a prezentat principalii indicatori de performanță privind activitatea serviciului de la lansare

Serviciul 112 a prezentat principalii indicatori de performanță privind activitatea serviciului de la lansare

Instituția Publică “Serviciul național unic pentru apelurile de urgență 112” a prezentat principalii indicatori de performanță privind activitatea serviciului de la lansare.

La evenimentul de totalizare privind principalele evoluții a participat ministrul Economiei și Infrastructurii, Chiril Gaburici. Demnitarul a declarat că implementarea Serviciului 112 în Republica Moldova urmărește eficiența și reacția rapidă în salvarea vieții omenești. “Serviciul 112 este un proiect foarte important, inițiat de prim-ministrul Pavel Filip, care are ca obiective eficiența și reacția în salvarea vieții omenești.” , a declarant ministrul.

Acesta a menționat despre principalii indicatori de progres privind procesul de implementare a Serviciului 112. În prezent, Sistemul informațional automatizat 112 asigură o interfață unică de recepționare a apelurilor de urgență de la cetățeni și transmiterea către Ambulanță, Poliție, Pompieri a solicitărilor de intervenție. Etapele de testare a sistemului informațional și de comunicații electronice au fost realizate în conformitate cu planul de acțiuni privind implementarea Serviciului naţional unic
pentru apelurile de urgenţă 112 .

Totodată, Chiril Gaburici a anunțat despre două inițiative care vor fi lansate în curând. ”Este vorba despre Serviciul ECall, care este implementat obligatoriu la toate unitățile de transport, începând cu 31 martie 2018. În situații de urgență, accidente rutiere, autovehiculul, în mod automat transmite un mesaj cu volumul de informație necesar intervenirii în regim de urgență – poziționarea geografică, viteza cu care s-a deplasat automobilul, etc. Serviciul va funcționa și la autoturismele mai vechi, care au această opțiune. Acest lucru permite autorităților să intervină eficient și rapid, iar cetățenilor să primească în cel mai scurt timp ajutor. Cel de-al doilea proiect se referă la dotarea echipajelor care se deplasează în regiuni cu terminale mobile, prin intermediul cărora echipajul va avea acces la toate solicitările și va putea interveni direct către o altă solicitare, fără a fi nevoie să se deplaseze mai întâi la dispecerat. Aceasta va permite mai multă eficiență și mobilitate echipelor, dar cel mai important – un timp de reacție mai scurt până când se va putea acorda primul ajutor”, a menționat ministrul.

La rândul său, directorul Serviciului 112, Liviu Oboroc a făcut unele precizări privind procesul de preluare a apelurilor la numărul unic de urgență 112. De la lansarea serviciului, 112 a fost apelat de 2 543 705 de ori. Numărul apelurilor non-urgente este încă unul semnificativ. În prezent, mai mult de 68 % din numărul total de apeluri procesate de către Serviciul 112, sunt apeluri care nu necesită intervenție. În acest sens, din media zilnică de 9 000 apeluri la numărul de urgență 112, doar 3 000 de apeluri poartă caracter de urgență.

Alți indicatori de progres care reflectă activitatea Serviciului 112 sunt: timpii de preluarea a apelurilor de urgență și timpii de prelucrare a unui caz de urgență din momentul preluării lui până în momentul transmiterii fișei apelului de urgență către Serviciile Specializate de Urgență. Din numărul total de apeluri de urgență, în primele 5 secunde, operatorii 112 au reușit să preia 54%. Concomitent, menționăm că în prezent durata medie de procesare a unui apel de urgență este de 46 de secunde.

Cele mai multe apeluri au fost transferate către Ambulanță – 74%, Poliție – 24 %, Pompieri – 2 %. Din punct de vedere al localizării geografice, cele mai multe apeluri provin din municipiile Chișinău și Bălți și raioanele Orhei, Criuleni și Hâncești.