Serviciul 112 a desfășurat campania de informare în instituțiile de învățământ din țară privind numărul unic de urgență 112
Pe parcursul a 5 zile, în perioada 19-23 noiembrie, elevii din mai multe școli din regiunea Nord, Centru, Sud și municipiul Chișinău au participat la activitățile de informare cu referire la situațiile când să sune la 112, ce trebuie să spună operatorului 112 și cum să recunoască o urgență.
Campania realizată a plasat ca temă principală sensibilizarea populației cu privire la folosirea corectă a numărului unic de urgență 112 și a urmărit ca obiectiv de a reduce numărul apelurilor nejustificate, abuzive la numărul unic de urgență 112. Statistica ne indică faptul că 68 % dintre apelurile efectuate la numărul de urgență 112 sunt apeluri nonurgente. În multe situații numărul unic de urgență 112 este apelat nejustificat de copii minori. Un apel nonurgent înseamnă un operator ocupat, precum și resurse alocate în cazuri care se dovedesc nejustificate. În tot acest timp, poate exista o reală urgență pe care nu o putem gestiona corespunzător având în vedere cele anterior menționate: operator 112 și/sau resursă indisponibilă.
Proiectul a fost realizat de Serviciul 112 Moldova şi Agenția de Cooperare Internațională pentru Dezvoltare România cu susținerea Agenției Suedeze pentru Cooperare Internațională şi Dezvoltare în parteneriat cu Serviciul de Telecomunicații Speciale, România.