Întrunirea Serviciului 112 cu furnizorii de reţele şi servicii publice de comunicaţii electronice fixe
Zilele acestea a avut loc întâlnirea de lucru între reprezentanții Serviciului 112 și reprezentanții operatorilor de telefonie fixă licențiată de Agenţia Naţională pentru Reglementare în Comunicaţii Electronice şi Tehnologia Informației.
Pe agenda ședinței a fost inclus subiectul ce vizează transferul datelor între operatorii de telecomunicații și Serviciul 112. În acest context, a fost prezentată soluția web pentru transmiterea securizată a datelor în timp real, iar furnizorilor de rețele și/sau servicii publice de comunicații electronice au fost informați despre obligațiile privind furnizarea datelor despre abonați către Serviciul 112 în conformitate cu actele legislative.
În urma discuțiilor purtate de conducerea Serviciului 112 cu reprezentanții furnizorilor de reţele şi/sau servicii publice de comunicaţii electronice fixe s-au luat câteva decizii printre care se numără și colaborarea ulterioară privind furnizarea datelor despre abonați.
Menționăm că Legea nr. 174 din 25 iulie 2014, cu privire la organizarea și funcționarea Serviciului național unic pentru apelurile de urgență 112 reglementează obligaţiile furnizorilor de reţele şi/sau servicii publice de comunicaţii electronice.