Noi realizări în procesul de implementare a Serviciului 112 în Republica Moldova
Echipa de experți responsabilă de procesul de implementare a Sistemului Informațional Automatizat 112 în Republica Moldova s-a întrunit într-o ședință de lucru cu reprezentanții Instituției Publice “Agenția Servicii Publice”.
În cadrul întrevederii, experții au adresat mai multe întrebări cu referire la subiectele ce vizează aspectele tehnice privind interacțiunea dintre Sistemul Informațional Automatizat 112 cu registrele informaționale de Stat, deținute de IP “Agenția Servicii Publice”.
Reprezentanții Instituției Publice “Serviciul Național Unic pentru Apelurile de Urgență 112”, au menționat că la etapa actuală activitatea Serviciului 112 este orientată spre procesul de concepere și dezvoltare a sistemului informațional și de comunicaţii electronice al Serviciului 112. În acest context, reprezentanții Serviciului 112 au reiterat solicitarea față de reprezentanții Agenției Servicii Publice cu referire la metodele de acces și posibilitatea accesării directe a informației din registrele principale de Stat: Registrul de Stat al Populației(RSP), Registrul de Stat al Unităților de Transport(RSUT) și Sistemul Informațional Național Geografic(SING).
La rândul său, Pavel Șincariuc, șeful Departamentului Management Servicii Publice, din cadrul IP “Agenția Servicii Publice” și-a exprimat convingerea că eficientizarea comunicării şi a schimbului de informaţii între părţi, desfăşurarea consultărilor reciproce asupra problemelor de interes comun vor fi de un real folos pentru ambele instituţii.