Serviciul 112 a demarat discuții cu societatea civilă pentru dezvoltarea proiectelor de promovare a numărului unic de urgență 112
Serviciul national unic pentru apelurile de urgență 112 a demarat discuții cu organizațiile non-guvernamentale cu scopul de dezvolta noi proiecte care să sprijine promovarea numărului unic de urgență 112 în rândul tinerei generații, dar și pe segmentul de formare profesională, în special pe pregătirea formatorilor în cadrul instituției publice.
Una din prioritățile Serviciului 112 în agenda de activități reprezintă promovarea numărului de urgență 112. În acest sens, instituția își propune identificarea unor posibilități de colaborarea cu societatea civilă și de a dezvolta noi proiecte cu sprijinul acestora. O primă etapă reprezintă instruirea tinerei generații cu privire la apelarea numărul unic de urgență 112 care urmărește creșterea nivelului de conștientizare socială asupra folosirii corecte a numărului de urgență în vederea reducerii timpului de procesare a apelului de urgență.
Directorul intermiar al Serviciului 112, domnul Anatolie VINICIUC a subliniat importanța campaniilor de informare asupra îmbunătățirii timpului de procesare a apelului de urgență , dar și a limitării numărului de solicitări non-urgente la numărul de urgență 112, flagel care afectează direct activitatea operatorilor 112, dar și timpul de intervenție al serviciilor de urgență, în contextul în care, în prezent aproape 50 la sută din numărul total de apeluri recepționate la 112 nu reprezintă o urgență.
O primă întâlnire de discuții a avut loc cu Asociația Obștească “Digital Flower” în care au fost stabilite perspectivele pentru colaborare pentru anul 2024, totodată un accent deosebit s-a pus pe necesitatea de cooperare între serviciile de urgență din Republica Moldova și România.