În luna martie, mai mult de un sfert din numărul de apeluri recepționate sunt din municipiul Chișinău
În luna martie a anului curent s-au înregistrat 240 503 apeluri la Serviciul Național Unic pentru Apelurile de Urgență 112, cu o medie zilnică de 7758 de apeluri.
Comparativ cu perioada similară din anul 2019 statistica arată o dinamica a scăderii apelurilor la numărul unic de urgență 112 cu 14%. Conform statisticii Serviciului 112, apelurile care nu reprezintă o urgență sunt frecvente, cu o medie zilnică de peste 4000 de apeluri, cu aproximativ 25 la sută mai puțin față de aceeași perioadă a anului precedent.
Diminuarea numărului de apeluri nejustificate poate fi explicată prin faptul că cetățenii apelează mai responsabil la numărul unic de urgență 112. De asemenea, în perioada de referință, în sistemul automatizat informațional al Serviciului 112, apelurile privind solicitările de informație au înregistrat o ușoară creștere, mai mult de 10% din numărul total de apeluri la 112 reprezintă solicitări de informații privind activitatea unor prestatori de servicii sau informații legate de simptomele de COVID – 19 sau măsurile de prevenire a infectării cu virusul COVID-19 (Coronavirus).
După localizarea geografică mai mult de un sfert din numărul total de apeluri recepționate sunt din municipiul Chișinău, urmat de municipiile Bălți, Orhei, Cahul și Ungheni.
În ceea ce priveşte natura urgenţelor şi distribuţia pe serviciile specializate de urgență, cele mai multe apeluri de urgenţă au fost transferate la Ambulanţă – 74,64%, urmate de Poliţie – 21,37% și Pompieri – 3,90%. Oamenii au raportat urgențe medicale privind hipertensiunea arterială, durerile abdominale sau de spate și afecțiuni respiratorii. Cele mai multe evenimete de poliție au reprezentat persoana agresivă, persoană bătută și conflict. Incendiile de vegetație au fost semnalate cel mai des în cazul urgențelor de pompieri.