Sistemul Informațional Automatizat al Serviciului Național Unic pentru Apelurile de Urgență 112 va fi dat în exploatare la sfârșitul lunii martie

Sistemul Informațional Automatizat al Serviciului Național Unic pentru Apelurile de Urgență 112 va fi dat în exploatare la sfârșitul lunii martie

Sistemul Informațional Automatizat al Serviciului Național Unic pentru Apeluri de Urgență 112 va fi dat în exploatare la sfârșitul lunii martie, mai devreme decât era preconizat. Despre aceasta a fost informat Ministrul Economiei și Infrastructurii, Chiril Gaburici, în cadrul unei vizite de lucru la ”Serviciul Național Unic pentru Apelurile de Urgență 112”. Astfel, SIA 112 va fi funcțional până la sfârșitul lunii martie și dat definitiv în exploatare până la 30 iunie. Termenul inițial de dare în exploatare a Sistemului era trimestrul IV 2018.

Ministrul Chiril Gaburici a apreciat Sistemul ca fiind foarte bine conceput și cu impact real asupra calității serviciilor oferite de către instituțiile statului cetățeanului aflat în situație de criză. ”Acest sistem va asigura operativitatea reacției calitative la urgențe, datorită faptului că sunt implicate simultan mai multe servicii specializate de urgență, sprijinite în activitatea lor de un sistem informațional performant. Este important ca în situațiile de criză, cei care apelează la 112 să fie preluați, imediat, de un specialist”, a punctat ministrul Economiei și Infrastructurii.

Serviciul Național Unic pentru Apelurile de Urgență 112 are drept scop preluarea și procesarea apelurilor de urgență la un număr universal de telefon și reducerea timpului de intervenție a Serviciilor Specializate de Urgență prin localizarea automată a apelantului. Acesta va funcționa în regim non-stop, iar toate apelurile vor fi gratuite pentru utilizatori, atât în rețeaua de telefonie fixă, cât și cea mobilă.

Potrivit directorului Serviciului Informațional Automatizat, Liviu Oboroc, Serviciul 112 va fi structurat în două Centre de preluare a apelurilor de urgență, fiecare având spațiu tehnologic propriu, ambele fiind interoperabile. Acestea vor fi interconectate la resursele informaționale de stat existente, pentru a pune la dispoziția dispeceratelor de urgență, date calitative net superioare, inclusiv cu localizare geografică în timp real, pentru rezolvarea situațiilor de criză.

Instituția publică ”Serviciul Național Unic pentru Apelurile de Urgență 112” a fost instituită conform Legii cu privire la organizarea și funcționarea Serviciului național unic pentru apelurile de urgență. 112 este numărul unic pentru apelurile de urgență, activ în toate statele membre ale Uniunii Europene.

Sursa: http://mei.gov.md/ro/content/serviciul-112-va-functiona-incepand-cu-luna-martie-mai-devreme-cu-9-luni-decat-era