Conducerea Serviciului Național Unic pentru apelurile de urgență 112 vine cu unele clarificări referitoare la lansarea Serviciului 112

Conducerea Serviciului Național Unic pentru apelurile de urgență 112 vine cu unele clarificări referitoare la lansarea Serviciului 112

Activitatea Serviciului 112 se desfăşoară în conformitate cu obiectivele trasate în Planul de acţiuni aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 241 din 3 martie 2016. Conform Planului de acțiuni, pentru anul 2018 sunt planificate etapele finale în definitivarea procesului de lansare a proiectului-pilot al Serviciului 112, și, anume, testarea sistemului informațional și de comunicații electronice al Serviciului 112 și darea în exploatare industrială a sistemului informațional și de comunicații electronice al Serviciului 112.

Reiterăm că la etapa actuală activitatea Serviciului 112 este orientată în mod special spre procesul de lansare și de dezvoltare a sistemului informațional și de comunicaţii electronice al Serviciului 112, în acest sens a fost încheiat contractul pentru crearea infrastructurii de comunicaţii şi a Sistemului informational automatizat al Serviciului 112 cu firmă suedeză Ericcson AB şi are o valoare de 159,31 milioane lei, în iunie, anul current.

La moment, suntem în procesul de instruire al specialiștilor, care vor lucra cu noul soft, cât și pregătirea operatorilor în telecomunicații.

La 2 martie anul curent, Guvernul a aprobat bugetul Serviciului 112 pentru anul 2017, în sumă de 50 de milioane de lei. Banii au fost direcționați pentru reparația sediilor și procurarea echipamentelor necesare și alte mijloace fixe. Guvernul va mai aloca o sumă de bani pentru a achita parțial echipamentele livrate pentru primul centru de date și pentru soluția GIS, adică localizarea geografică până la sfârșitul anului current.