Ce este 112

Serviciul național unic pentru apelurile de urgență 112 activează în beneficiul public, și are menirea să asigure în mod unitar, profesionist, apărarea vieții și sănătății populației pe întreg teritoriul Republicii Moldova, prin utilizarea unui număr unic pentru apelurile de urgență 112 și utilizarea eficientă a capacităților infrastructurii de comunicații electronice moderne și a resurselor informaționale.

Serviciul 112 este organizat ca o structură integrată, în care centrele de preluare a apelurilor de urgenţă 112 asigură recepţionarea apelurile de urgenţă pe întreg teritoriul Republicii Moldova, localizarea terminalului apelantului în baza informaţiei comunicate de apelant, procesarea informației obținute, prin intermediul Sistemului informaţional automatizat al Serviciului 112, inclusiv prin utilizarea altor surse disponibile şi transmiterea datelor asociate solicitării de intervenție către dispeceratele serviciilor specializate de urgenţă ale Ambulanței, Poliției și Pompieri.

Numărul unic pentru apeluri de urgenţă 112 trebuie folosit, doar atunci când este necesară intervenţia serviciilor specializate de urgenţă, pentru asigurarea asistenţei imediate în situaţii în care există un risc asupra vieții, sunt amenințate sănătatea individului sau a populației, proprietatea privată până la cea publică, mediul, ordinea publică. Fiecare trebuie să cunoască implicațiile unui apel non-urgent și să sune numai în situațiile de urgență.

Serviciul național unic pentru apelurile de urgență 112 a devenit operațional în Republica Moldova în iulie 2018. Numărul 112 este gratuit şi poate fi apelat 24 din 24 de ore, de pe orice telefon fix sau mobil în Moldova şi întreaga Uniune Europeană.